JOAN CARLES ROCA GIRABAU
El Comitè de Solidaritat amb els Patriotes Catalans, al principi dels anys 80, va crear el joc "El Rescat" amb l'objectiu de recaptar diners destinats a la defensa dels presos polítics perseguits per ser independentistes catalans.
Edita: COMITÈS DE SOLIDARITAT AMB ELS PATRIOTES CATALANS AL BAGES
Aquest joc consisteix a arribar a les presons de Lleida i Carbanchel, rescatar als patriotes empresonats i guiar-los fins a Perpinyà.
Per començar el joc, els jugadors posen les fitxes a la casella 5. Es tiren els daus i qui treu la puntuació màxima comença primer.
0
PERPINYÀ
1
LA JONQUERA
És la duana. Si caus a aquesta casella et lliga la "poli" i els presoners que acompanyes tornen a la presó i tu, a la casella de sortida 5 i tores a començar.
2
3
4
GUÀRDIA CIVIL
En un control et para la Guàrdia Civil. Tires el dau, si et surt una puntuació de l'1 al 3, els presoners tornen a la presó i tu a la casella 11 ( La Model) i estàs 2 torns sense jugar; després seguiràs des d'aquesta casella. Si et surt una puntuació
del 4 al 6 els has enganyat i continues jugant.
5
Casella de SORTIDA
6
7
8
9
CONTROL DE LA POLICIA
Hi ha hagut un atemptat de Terra Lliure i t'aturen en un control. Si portes els presoners, les mateixes regles que a la casella 4. Si vas sol no passa res.
10, 16, 26, 30, 39, 42, 50, 52
CSPC
Et trobres amb un nucli dels CSPC. La seva ajuda et porta a la següent casella de CSPC i tornes a tirar. En el cas que ja siguis a la 52, entres directament a Carabanchel 57. Si de tornada caus la casella 10, vas directamenty a Perpinyà 0.
11
LA MODEL
Tant si caus en aquesta casella com si t'hi envien d'una altra, estaràs dos torns sense tirar. Si portes presoners, aquests tornen a la presó de la que provenen i tu, després de 2 torns sense jugar, segueixes amb el rescat.
12
MANIFESTACIÓ
Participes en una "mani" per la llibertat dels patriotes i hi ha una asistencia massiva. Agafes moral i tornes a tirar.
13
14
COMISSARIA
Tant si caus aquí com si t'hi envien d'una altre casella estaràs un torn sense tirar. No influeix que portis o no portis patriotes. T'enganxen a tu sol i no cantes.
15
17
CASTELLERS
Ajudes a fer pinya en un castell. Coneixes un casteller que et dona "calés" pels patriotes. Tornes a tirar.
18
19
PRESÓ DE LLEIDA
Si caus en aquesta casella, pots intentar rescatar els presoners. Tira el dau, si et surt una puntuació de l'1 al 3, no has pogut rescatar-los i continues endavant. Si et surt un 4 o un 5, rescates 1 presoner i si treus un 6, en rescates 2.
20
MASIA
Et trobes amb pagesos independentistes que et fan avançar cap a un contacte a la casella 45, on arribes directament.
21
EL BOCAMOLL
Hi ha algú que xerra més del compte i posa la "poli" darrera teu. Tira el dau. Amb una puntuació de l'1 al 3 et lliguen i vas a la casella 14 (COMISARIA), si vas amb els presoners tornen a la presó. Amb una del 4 al 6 li fas la cara nova i segueixes endavant.
22
23
24
Estàs passejant per Castelló i et trobes uns companys dels GDL encartellant. Els ajudes i et conviden a menjar i dormir. Tornes a tirar.
25
L'HOSPITAL
Et trobes uns blaveros que et fan la cara nova per portar l'estelada i et porten a l'Hospital. T'estàs 2 torns sense tirar. Si t'hi envien, també estaràs dos torns sense tirar.
27
L'HELICÒPTER
La casualitat et fa trobar un company que té un helicòpter. S'ofereix a portar-te a Carabanchel o a Perpinyà segons et convingui.
28
29
ACCIDENT
T'has parat a fer unes copes i n'has fet més del compte. Tens un accident i vas a parar a l'Hospital
31
MDT
Et trobes una paradeta del MDT. Els hi compres material i tornes a tirar.
32
33
34
35
PINTADES
Compres un esprai i fas quatre pintades. Tira el dau: de l'1 al 3 et pringa la "poli" i vas a la casella 14 (COMISARIA), si hi vas amb els presoners no els hi passa res. Del 4 al 6 segueixes endavant.
36
37
38
INTERROGATORI
No saps com vas a parar a una comissaria on t'interroguen hàbilment. Tira el dau: de l'1 al 3 cantes, si vas amb presoners tornen a la presó corresponent i a tu t'envien a LA MODEL. Quan surtis has de tornar a la casella 5 (SORTIDA) i tornar a començar. Del 4 al 6 no cantes però has d'anar a l'Hospital (ja saps perquè) però continues amb els presoners.
40
41
43
PLATJA
Aprofitant que estàs a les illes te'n vas a la platja t'adorms. Et cremes i estàs 1 torn sense tirar.
44
45
La mateixa regla de la casella 20.
46
Per fi trobes el contacte que et passa la informació i les "eines" per poder entrar a Carabanchel. Torna a tirar.
47
48
49
FESTES DE SANT JOAN
Estàs a Ciutadella i decideixes participar a la Festa de Sant Joan. Tira el dau. De l'1 al 3 un cavall et dona una "cossa" i t'envien a l'Hospital. Del 4 al 6 segueixes endavant. (Quan es va per feina no s'està per festes)
51
RETORN A LA PENÍNSULA
El control del vaixell de tornada et lliguen de "marron" amb les eines al damunt. T'envien a LA MODEL. Quan surtis has de tornar a la casella 5, per tornar a començar. (Un altre cop fes-ho millor)
53
MORALES
Aquí et trobes amb el famós Morales, que no sap de que va, però davant el dubte et fot un pallissot i t'envia a l'Hospital.
54
55
56
CONTROL
A la porta de Carabanchel et trobes l'últim control per entrar a la presó. Et demanen la documentació. Tira el dau. De l'1 al 3 descobreixen que és falsa i t'envien a LA MODEL si vas amb els patriotes aquests tornen a Carabanchel. Del 4 al 6 segueixes endavant cap casa o cap a Carabanchel. (Ja queda menys)
- EL RESCAT
Un cop dins de Carabanchel per saber quants presoners pots rescatar has de tirar el dau. Amb una puntuació:
De l'1 al 2 rescates 1 presoner,
Del 3 al 4 rescates 2 presoners i
Del 5 al 6 rescates 3 presoners.
- LA LLIBERTAT
Els presoners aconsegueixen la llibertat quan arriben amb tu a la casella 0 (PERPINYÀ).
- EL GUANYADOR
Guanya qui aconsegueix portar a PERPINYÀ el major nombre de presoners.
Es pot posar un temps límit de joc o bé un nombre màxim de presoners rescatats , al vostre gust.